הקרן בערבות מדינה

המסלול הכללי -מיועד לכל העסקים הקטנים והבינוניים המבקשים לקבל אשראי לצורך פעילותם לאחת מן המטרות הבאות: (1) הון חוזר וגישור על פערי תזרים מזומנים; (2) השקעות; (3) מסלול משולב (הלוואה המשלבת צרכי הון חוזר והשקעה).

סכום ההלוואה המירבי 500,000 ש"ח או 8% ממחזור המכירות ,לפי הגבוהה מבינהם.

מסלול עסקים בהקמה- מיועד ליזמים מתחילים בתחילת דרכם המבקשים לקבל אשראי בתנאים נוחים, במטרה לעודד יזמות והקמת עסקים.

במסגרת מסלול זה יינתנו הלוואות בסכום של עד 500,000 ₪ בתנאים מיטיבים, עם בטוחות מופחתות בשיעור של 5% בלבד להלוואה עד לסך של 300,000 ₪ ו-15% ליתרה.

מי הוא עסק בהקמה?

  • עסק אשר טרם החל לפעול.
  • עסק אשר עד כה היה עוסק פטור ומתכנן השקעה נרחבת אשר תגרום לו לעבור לסטטוס של עוסק מורשה או של חברה בע"מ.
  • עסק אשר עד כה לא עשה שימוש במסגרת אשראי כלל ובלבד שהכנסותיו המצטברות מיום הקמתו אינן עולות על 500,000 ₪.
  • עסק אשר עד כה פעל ממקום מגורים, ובעליו החליט להעביר את העסק למיקום ייעודי ובלבד שהכנסותיו המצטברות מיום הקמתו אינן עולות על 500,000 ₪.
  • סכום ההלוואה המירבי עד 500,000 ש"ח.

מסלול השקעה בתעשייה -מיועד להשקעות בתעשייה לטובת הגדלת הפריון, באמצעות מתן תמריצים לביצוע השקעות משמעותיות ואסטרטגיות בשדרוג טכנולוגי של מכונות וקווי ייצור, זאת במטרה לחולל שינוי מהותי בפעילות החברות ולצמיחתן בטווח הבינוני והארוך. ההלוואה מיועדת לרכישת נכסים יצרניים, השקעה במחקר ופיתוח תעשייתי, הוספת פעילות חדשה לפעילות הקיימת, והעסקת עובדים חדשים הנדרשים במסגרת כל אחד מאלה.

הלוואות במסלול זה מיועדות לעסקים עם ותק של 3 שנים לפחות.

במסגרת המסלול ניתן לקבל הלוואות לטווח ארוך של עד 12 שנים, ועד לגובה של 90% מסכום ההשקעה הנדרש. ככל וההלוואה ניתנת למטרת רכישת נכס, יירשם שיעובד ספציפי על הנכס לטובת נותן האשראי כחלופה להעמדת בטוחה נזילה, ולא יילקחו בטוחות נוספות.

מסלול יצואנים– על רקע חשיבות הגבוהה שרואה הממשלה בשימור ופיתוח ענף היצוא בישראל, הוחלט על הקמת מסלול ייעודי ליצואנים.

יצואן הזכאי למסלול זה הוא עסק קטן או בינוני שהיקף היצוא השנתי שלו הוא מעל 250 אלף דולר בשנה הקלנדרית שקדמה לבקשת ההלוואה.

הלוואות במסלול זה יינתנו בשקל או בדולר, בסכום מרבי של עד 500,000 ₪ או 12% ממחזור המכירות, לפי הגבוה מבניהם.

מסלול הון חוזר לטווח הקצר מיועד לכל העסקים הקטנים והבינוניים המבקשים לקבל מימון לטובת צרכי הון חוזר וגישור על פערי תזרים מזומנים לטווח קצר, לתקופה של עד שנתיים (לרבות תקופת הגרייס).

הלוואות במסלול זה יועמדו עם דרישת בטוחות מופחתת בשיעור של 10% בלבד.

מסלול חקלאים – מיועד לעסקים מענף החקלאות אשר מבקשים מימון לצורך פעילותם.

עסקים הזכאים לקבל הלוואות במסלול זה הם עסקים חקלאיים אשר עוסקים במישרין בייצור תוצרת חקלאית טרייה בענף הצומח וענף החי, אשר מחזור העסקים שלהם בשנה שקדמה להגשת הבקשה להלוואה מהקרן לא עלה על 25 מיליון ש"ח.

העמדת ההלוואה במסלול חקלאים מותנית ברכישת פוליסת ביטוח כנגד נזקי ואסונות טבע לאורך כל תקופת ההלוואה על ידי הלווה, אשר תוסב לזכות נותן האשראי.

הלוואות במסלול זה ניתן לקבל בשני תתי מסלולים: מסלול טווח בינוני ומסלול טווח ארוך.

סכום מירבי : לטווח בינוני 500,000 ש"ח ולטווח ארוך עד 1 מ' ש"ח 

הלוואות במסלול עמותות חברתיות מיועדות לעמותות הפועלות בתחומי הרווחה, הבריאות והחינוך, המבקשות לקבל אשראי לצרכי הון חוזר וגישור על פערי תזרים מזומנים / השקעות / מטרה משולבת (הלוואה המשלבת צרכי הון חוזר והשקעה).

במסגרת מסלול זה יינתנו הלוואות בסכום של עד 250,000 ₪ בתנאים מיטיבים, עם בטוחות מופחתות בשיעור של 5% בלבד להלוואה עד לסך של 125,000 ₪ ו-15% ליתרה, וללא צורך בהעמדת ערבויות אישיות מטעם נושאי המשרה בעמותה.

עמותה חברתית היא עמותה הפועלת בתחומי הרווחה, הבריאות והחינוך, אשר עומדות בתנאים הבאים:

  • עמותה שמחזור פעילותה לא עולה על 5 מיליון ₪.
  • עמותה שמחזיקה באישור ניהול תקין בתוקף בעבור השנה בה מוגשת הבקשה והשנה שקדמה לה.
  • העמותה אינה מנהלת פעילות של מוסד חינוך. לעניין זה – מוסד חינוך הוא מוסד שבו מתקיים לימוד שיטתי של תלמידים כגון: מעון, גן ילדים, בית ספר, אולפנה, ישיבה קטנה, ישיבה גבוהה, כולל, מדרשה, מכללה, אוניברסיטה, מוסד להכשרת עובדי הוראה וכיוצ"ב.
  • העמותה אינה מחלקת מלגות ו/או מענקים ו/או מעמידה הלוואות לעמותות אחרות.
  • ככל שהעמותה נתמכת לפי סעיף 3א לחוק יסודות התקציב, תשמ"ה-1985, לא יותר מ- 50% מהכנסות העמותה בשנתיים שקדמו להגשת הבקשה הגיעו מתמיכה כאמור.
  • סכום מירבי: 250,000 ש"ח 

ההלוואה במסלול אנרגיה מקיימת מיועדת לטובת השקעה בפרויקטים המפחיתים את ההשפעה השלילית על הסביבה, זאת באמצעות ייעול צריכת האנרגיה של העסק או מעבר לייצור אנרגיה ממקורות מתחשבים יותר.

מטרת המסלול היא לעודד השקעות בפרויקטים המקדמים את יעדיה הסביבתיים של מדינת ישראל בתחום האנרגיה המקיימת, כגון התייעלות באנרגיה בתעשייה ובמבנים, הסבת מערכות מבוססות דלקים מאובנים למערכות מבוססות חשמל, קידום תהליכי יצור ממקורות אנרגיה נקייה, אגירת אנרגיה ושימוש בתחבורה נקייה, והכל בהתאם לרשימת הטכנולוגיות או הפרויקטים המאושרים למימון.

הלוואות במסלול זה מיועדות לעסקים עם ותק של 3 שנים לפחות.

במסגרת המסלול ניתן לקבל הלוואות לטווח ארוך של עד 12 שנים, ועד לגובה של 90% מסכום ההשקעה הנדרש. ככל וההלוואה ניתנת למטרת רכישת נכס, יירשם שיעובד ספציפי על הנכס לטובת נותן האשראי כחלופה להעמדת בטוחה נזילה, ולא יילקחו בטוחות נוספות.

סכום מירבי:

עד 90% מסכום ההשקעה הנדרש או עד 15% ממחזור העסקים של העסק, הנמוך מבניהם.